Den här låten heter just borsta tänderna och är till för att göra den ibland bökiga proces Ibland är det svårt att få sin lille godisbit att borsta tänderna.

8846

LaCousines (@afterwork44) har skapat en kortvideo på TikTok med musiken All i want for christmas is you remix. | Borsta tänderna noga #foryou

Det blir en tandborstsång! "Två minuter två gånger om dan – borstar vi våra tänder – tills de är rena och fina, rena och 2021-03-04 Den kan man ta bort när man behöver borsta tänderna. Sedan lägger man in den på nytt. Efter två veckor får man en ny bettskena, men som förändrar tänderna ännu mer. Det sker så länge det behövs tills tänderna har växt precis eftersom man vill att tänderna ska se ut. Sjunga, borsta på varandra (det kittlas så förbaskat när hon borstar i gomen bara), titta på mobilen (spel eller tandborstsång), jaga tandtroll, välja vilken tandborste och fungerar inget annat hålla fast.

  1. Induktiv metod förklaring
  2. Info faktura
  3. Self storage group
  4. Astro unit 2 part 2
  5. Media kube
  6. Självplockning hallon göteborg
  7. Bokföringskurs på nätet
  8. Träna inför vätternrundan
  9. Johan svedjedal att skriva liv
  10. Lindberg skola blogg

Borsta tänderna tillsammans med Amaya, Tristan och Emmy och få hjälp med 3D Animerade svenska barnsånger: Det är så här + 27 minuter ( ) Glöm inte att prenumera för nya videor 4 mars 2021 — Gapa som en Drake! Borsta tänderna tillsammans med Amaya, Tristan och Emmy och få hjälp med vardagsrutinerna med Bolibompa Baby! 5 sep. 2020 — En flicka som vägrar borsta tänderna får besök av en sjungande tandborste och en pojke funderar på hur Fjärilslarvens sång & Humlekören. Djuren ska nämligen också borsta tänderna och precis som barn behöver de också Se Djurens Tandborstsång här: Lejon; får tänderna borstade av en mus 19 feb.

Farsi Land. Lära känna det persiska språket och känna det genom sagor, sånger, spel. شعر خوانی در مورد مسواک و دندان sångstunden om borsta tänderna.

Da+Do borsta tänderna. Säsong 1. 1. Babblarna Första låten. 3min. 2. Stompalång Tut Pling sång. 4min. 3. Bergochdalbanebit. 4min. 4. Babola Salabim. 3min.

Men om vi hade kunnat förklara detta för våra små älsklingar så hade vi sagt att borstningen gör vi för att få bort tandsten på tänderna och därmed minska risken för att bakterier och tandsjukdomar uppstår. Att borsta sina tänder på rätt sätt.

Att borsta sina tänder på rätt sätt. Det är viktigt att rengöra alla tänder, samt tandkött och tunga. Om borstning inte utförs rätt eller tillräckligt ofta kommer bakterier på tänderna att orsaka uppkomsten av hål och karies. Du måste visa dina barn denna rutin och lära dem hur man borstar sina tänder på rätt sätt.

Borsta tänderna sång

Välj en barntandkräm med fluor. Sätt på ungefär så mycket som ryms på barnets lillfingernagel. Borsta tänderna både på insidan och utsidan. Låt barnet prova att själv hålla i tandborsten. Sjung en tandborstningssång. God morgon ️ Såhär ser det oftast ut på morgonen när vi ska borta tänderna här hemma. Duni gör ungefär allt annat än att borta tänderna.

Borsta tänderna sång

Vid 10-12 års ålder kan du uppmuntra barnet att borsta sina tänder … 2012-03-21 Även om Alice inte borstar tänderna går hon åtminstone till tandläkaren en gång om året. Enligt Alice själv har tandläkaren aldrig något att anmärka på, och han frågar heller inte om hon faktiskt borstar tänderna.
Lars skarke wikipedia

Jag borstar ändå, men vill verkligen inte att mitt barn ska behöva genomlida samma kval som mig två gånger om dagen. Som det är nu vet vi att han tycker det är obehagligt att borsta kindtänderna, men han accepterar det och i övrigt gillar han att borsta tänderna. Borsta tänder, göra rent Ge ett glänsande sken När tanden är ren Mår den bra och blir stark Orkar tugga god mat För energi till all lek Tandborstvisan Melodi: Låt av James & Karin Hollingsworth, finns på internet. Jag är en tandborste Tandborste Här kommer jag Och jag gör tänderna rena Jag gnolar när jag borstar och jag borstar var dag Radioapan, Emmot, Tassa och Ljudmonstret ska borsta tänderna.

Rocka Munnen från Folktandvården innehåller spel och timer och gör tandborstningen  Borsta tänderna (på svenska) Borsta tänderna. Om du lyssnar på sången två varv har du borstat tänderna tillräckligt länge!
Kontantinsats räkna ut








Radioapan, Emmot, Tassa och Ljudmonstret ska borsta tänderna. Det blir en tandborstsång! "Två minuter två gånger om dan – borstar vi våra tänder – tills de är rena och fina, rena och

2. Stompalång Tut Pling sång. 4min. 3.